hits

Er beauty boxen en potensiell it- veske?

Mens Mette Marit er posterchild for dyre moteplagg i kombinasjon med "venteliste- designvesker",

må de fleste kalkulere inn noen trender i polyester dersom veskedrømmen står på budskjettet.

 

Er den pinlige dyre arm- candyen den største investeringen mange kvinner gjør i sitt liv,

nest etter boligen?

I så fall er det vel verdt å gjøre en grundig research for å finne accessoir-favoritten som skal følge

deg i tykt og tynt de neste 10-15 årene, eller i hvert fall til du kan regne deg fram til en ukespris

på 1,50 i uken.

 

Her er blackriderfashions første innspill fra vårsesongen:

 




Micro- trend med macro- målgruppe

Spørsmålet er om man vil satse på de trygge alternativene, eller gå for nytt og fun!

Jeg gjør som kineserne som rapporterer å ha en fallende appetitt på Vuitton logoer,

i takt med økte lønninger. ( Vet ikke om dette også inkluderer egen "luksusproduksjon"

med begrenset toleranse for slitasje.)

Folkerepublikken overtok topplasseringen i fjor som verdens største konsument av 

luksusvarer, og står nå for en andel på 25 % av dagens totale luksusforbruk.

Slike statistikker gjør at det bare er å venne seg til at mye av luksusvarene fremover

vil være lett marienert i asiatiske tradisjoner.

Det er her beaty boxen kommer inn som en dark horse.

 


Legg forøvrig merke til ringer á la Karl Lagerfeld - en ny maskulin/ feminin kombo.

 

Obligatorisk forfengelighet

Når man ser alternativene fra bl.a. Dolce & Gabbana og Emporio Armani, er det lett å låne

en tanke til japanske kvinners omfattende skjønnhetsregime. I Japan betyr det ytre ikke bare

litt, men MYE. Et uflidd utseende leses ikke bare som mangel på selvrespekt, men også 

respektløshet i forhold til andre! Slik sett er en beauty box også et klart signal om at man tar

sine medmennesker på alvor.

Synes Du at du har mye å gjøre før du går ut av døren om morgenen? Vel, så se til din 

japanske kollega som har hele fem trinn i hudpleieprogrammet å sluse seg igjennom

før hun kan starte på makeup-en. F.eks. holder det hverken med ett renseprodukt eller

én krem- dette må ganges med to, hver med sin spesifikke funksjon. (Så er det altså mer

enn et kosthold basert på sashimi etc. som opprettholder ryktet om den lyse, plettfrie asiatiske huden.)

Når det også blir ansett som dårlige manerer for en kvinne å gå uten sminke i offentligheten, er

det heller ikke noe som heter å hoppe i tøyet for den som våkner en time etter at alarmen har ringt.

 

  
Hos Dolce & Gabbana finnes beauty box vesker i mange ulike farger.

 

Med lanseringen av beauty boxen som veske mistenker jeg dette også å være

en honnør til disse velpleide skjønnhetene, som ikke kan pakke lett i møte med

en lang arbeidsdag.

Har ikke gjort research på om det er hold i ryktene om at japanere jobber til de stuper,

men her rommer det muligheter til å pakke ned produkter som gir touch up- og ikke

tape ansikt i løpet av dagens eventyr.

I Østens nabolag kan kanskje også kinesere forventes å plukke opp lignenede

make-up påbud. I alle fall er det verdt å merke seg at nyrikingene er litt Bambi på isen

når det kommer til sminke. Det er ikke mer enn et tiår siden at kosmetikk ble ansett som 

upassende dekadense, men i dag er Kina rangert som verdens fjerde største marked

for skjønnhetsprodukter.

Og Kinas millionær konsumenter er ivrige etter å plukke opp nye trender. Dette gjør de først

og fremst på power shoppingturer til utlandet, der prisene ofte ligger 40 % lavere enn i

hjemlandet.

Innen 2015 forventes 94 millioner Kina- turister å ta handleturen utenlands, da er det også

god timing for motehusene å treffe blink på preferansene.

 


 Minivariant fra Balenciaga: 

Med japanske kvinner som ideal kan det også anbefales å sjekke ut ansiktsmasker basert

på fugleskitt fra nattergalen. En geisha- favoritt med enzym egenskaper som hjelper å fjerner døde

hudceller og opprettholde et plettfritt ytre.


 

 

 

  

Stikkord:

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar