Copyright haute couture

Det var ikke et moteukesjokk at nakenkjolen fikk en ny sesong, eller at Plein Sud erstattet toppen med et smykke. Vi er fortsatt godt plantet i se- og- bli- sett- alderen. Men det er interessant å merke seg at anvendeligheten dobles når nakenkjolen får en ny distraksjon.

I dette tilfellet ser vi ser Ikke lenger rett på pupper og lår, men tunge broderier.



Alexa Chung sa hun følte seg som et spøkelse da hun tok en runde i nabolaget sitt
iført kjolen fra høstens Valentino pre- fall. Slik ekstravagansa er sant nok et party- antrekk for få anledninger.

Men når det står Bulgari på invitasjonen passer det seg å grave frem upraktisk, hverdagsfientlig couture som ikke går i vaskemaskinen.

Poenget er at dette ikke er couture, men prêt- a- porter som ser ut som couture.
Det er ofte vanskelig å skille disse to kategoriene fra hverandre. Har tidligere irrelevant- stemplede couture nå blitt stjerna i masse-produksjon?
Komplekse broderidetaljer gjør det iallefall hakket vanskeligere for kjedebutikkene å produsere looken før originalen er i salg.
Det svarer også godt til enkeltes ønske om å føle seg litt mer eksklusiv, og litt mindre "Gina Tricot".
   
Her har du litt mer å rutte med til profilen på Tinder f.eks., utover ren kroppsvaluta. Jeg vil tro at stylingen med gullhansker og briller gjør det litt vanskeligere å plassere deg i det stereotypiske landskapet:)


 

Gucci anno høsten 2015: Ny Gucci- designer Alessandro Michele stilskifte er ikke
akkurat et slengkyss til den gamle kundekretsen. ? Min kvinne liker å feste, men liker også å jobbe. Hun er mer balansert, med en ordentlig jobb, familie, og kanskje barn, sa Frida Giannini til New York Times i fjor.
Det har ikke dama til Michele. Nye Gucci fantaserer i det samme stygg- chic/ vintage- miljøet som Prada. En destinasjon for å kle deg opp som tidsriktig nerd fra topp til tå, eller finne et stk. plagg som nedskalerer basic- stilens kjedsommelighet.
Micheles første kolleksjon fikk enorm positiv respons. På mange måter er den et tidsriktig svar på presset om å være synlig og relevant.
Kanskje flere plukket opp overdådige garnbroderier her? Uansett, Gucci vet å ta seg betalt for håndarbeid. Pris genser: 52 909 på Luisaviaroma.
 
Et Dolce & Gabbana- scenario neste sommer: Dama til yacht- eieren går i land på Capri for å handle inn
litt forfriskninger til lunsjen.

Blumarine kompromisser ikke med nakenhet og forviser broderi til ermer og kanter.
Du kan selv velge om du vil ha terningkast for kropp eller bikini. Uansett er tungt broderi
på fjærlett tyll her med italiensk sexifisert sjarm inntakt.

Aquilano Rimoni 
inviterer minimalistiske kunder inn i butikken neste sesong med less is more.

Photo cred. Vogue.com, instagram/chungalexa,luisaviaroma.com #trend #mote #broderi 











Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits